메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
채수경 (Gangneung-Wonju National University)
저널정보
한국동서비교문학학회 동서비교문학저널 동서비교문학저널 제46호
발행연도
2018.12
수록면
345 - 363 (19page)
DOI
10.29324/jewcl.2018.12.46.345

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to interpret Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream using Chuang-Tzu’s ‘wuhua’ philosophy. Chuang-Tzu’s ‘wuhua’ represents the mutual and symbolic transformation of Chuang-Tzu and a butterfly, in particular, in his allegory of ‘A Dream of a Butterfly.’ He insists on deconstructing the boundaries of all dichotomic beings in order to achieve harmony and communication via contacting with other wu through a change. There are also dichotomic divisions such as the old generation and the new one, men and women, human beings and fairies, and a city and a forest in the play. They create conflicts and discord among characters at the beginning of the play. As the play develops, however, four young lovers and a craftsman Bottom are transformed by the spirit king’s magic intervention in the forest. Finally, the play ends with a festival in which fairies sing and dance to bless the wedding of the three couples and their happy lives. The festival embodies Chuang-Tzu’s ‘wuhua’ by which all beings come to a mutual understanding, are mutually dependent on, and are in cosmo-harmony without any distinction beyond the dichotomic boundary of the world.

목차

I. 서론
II. 본론
III. 결론
Works Cited

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-800-000327389