메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이유진 (아시아나항공)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제21권 제4호
발행연도
2020.11
수록면
140 - 164 (25page)
DOI
10.15706/jksms.2020.11.4.006

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate which factors have impact on the intention to adoption of airline un-tact service. For the empirical analysis, this study utilized PLS-SEM after collecting 162 survey data, and analyzed relations between each factors. The results are as follow; First, of the benefit factors, perceived usefulness and enjoyment has positive impact on perceived value, but perceived safety doesn"t have meaningful impact on perceived value. Second, of the sacrifice factors, technicality and perceived stress has negative impact on perceived value, but privacy concern dose not have meaningful impact on perceived value. Finally, perceived value has positive impact on intention to adoption. It is expected that the implications of this study enables airlines effectively to offer un-tact service to customers.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0