메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이형주 (경기대학교) 서지연 (백석예술대학교) 정창희 (백석예술대학교)
저널정보
한국조리학회 Culinary Science & Hospitality Research Culinary Science & Hospitality Research Vol.27 No.8(Wn.133)
발행연도
2021.8
수록면
68 - 76 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the relationship between Korea"s national image, Korean coffee shop product/service image, and intention to use Korean coffee shop from Chinese students in South Korea. For data collection, an online survey was conducted by convenience sampling from March 15 to April 9, 2021 from Chinese students in Seoul and Gyeonggi Province who had experience using Korean coffee shops. 245 valid data out of a total of 280 copies were used for statistic analysis. Results are followed. First, the Korean national image had a significant effect on the product/service image of Korean coffee shops. Second, the product/service image of a Korean coffee shop had a significant effect on the intention to use to the Korean coffee shop. Hence, the Korean coffee shop companies need to recognize the importance of national image and product/service image as well as usage intention, and this results will provide meaningful for establishing marketing strategies for coffee industry.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 실증분석
5. 결론
REFERENCES

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0