메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강은석 (동아대학교) 박선호 허승은 (을지대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제30권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2021.10
수록면
653 - 667 (15page)
DOI
10.35159/kjss.2021.10.30.5.653

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As for the college sports education, this study is to introduce a practical direction of learners along with teachers" reflections on the understanding of the three perspectives: lectures, learners. and teachers. And this study aims at helping college sports lectures to be perfect from the andragogy standpoints. Study methods are to induce the results in depth by looking into previous studies on self-initiated learning, using the survey through questionnaires. Findings are expressed firstly from the understanding about college sport education and self-initiated learning, secondly from the understanding about college sport education learners and self-initiated learning, thirdly from the understanding about college sport education teachers and self-initiated learning, and fourthly from the reflection of college sport self-initiated learning and its realization. By this study, the fact has been recognized that it is not only possible but necessary to apply self-initiated learning to college sport education. In the future, I will look into detailed cases in the fields.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-692-002155122