메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박현주 (위덕대학교 간호학과) 정옥분 (선린대학교 간호학과)
저널정보
경북대학교 간호과학연구소 경북간호과학지 경북간호과학지 제23권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
1 - 13 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study aimed to understand nursing students' experience of pediatric nursing practices using a phenomenological research method. Methods: Participants were 3rd and 4th grade students in nursing who had experience in pediatric nursing practice. A total of 18 nursing students were divided into two focus groups. For data analysis, Colaizzi’s (1978) phenomenological method was used, in order to bringing light to the exact meaning of the research participants lively experiences. Results: The study results consisted of five theme clusters, 10 themes, and 26 sub-themes. Theme clusters were “nursing activity difficulties caused by parents”, “difficulties in controlling the child”, “help the child’s hospitalization”, “improvement of communication skills”, and “happy memories with the children”. Conclusion: According to the results, pediatric nursing practice for nursing students held much difficulties in relationship formation with the children and the parents, and also in educating the parents. Therefore, education program focusing on understanding the characteristics of parents and using appropriate communication skills should be developed to help nursing students adapt to pediatric nursing practices.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0