메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김수진 (사하초등학교) 김용권 (부산교육대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제34권 제4호(통권 제118호)
발행연도
2022.8
수록면
711 - 721 (11page)
DOI
10.13000/JFMSE.2022.8.34.4.711

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study compared and analyzed the types of illustrations and the functions of basic science process skills in the questionnaire of elementary school science textbooks for 3rd and 4th grade according to the 2015 revised curriculum and science textbooks authorized by ice cream media. First, in the type of illustration and the type of illustration by subject area, both elementary school science textbooks and authorized science textbooks had the highest proportion of photography. Second, in the function of the basic science process skills shown in the questionnaire, observation accounted for the highest proportion of both elementary school science textbooks and authorized science textbooks. Third, in the material domain, the proportion of observation and life area was high, and the proportion of communication increased in the motion and energy domain, and in the earth and space domain. Through this study, we will present changes and flows in textbooks according to the conversion to authorized textbooks, provide basic data to effectively use accredited science textbooks reflecting the 2015 revised curriculum, and suggest implications for effective science teaching and learning.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-454-001626031