메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
방청현 (부산대학교) 허균 (부경대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제34권 제6호(통권 제120호)
발행연도
2022.12
수록면
1,088 - 1,096 (9page)
DOI
10.13000/JFMSE.2022.12.34.6.1088

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores students" school life stress, their perceived satisfaction with specialized high schools based on gender, grade, and school type, and the relationship between the two. Subjects are 433 students(336 males and 97 females) in different specialized high schools in South Korea. To test the research hypotheses, descriptive statistics, t-analysis, and analysis of variance(ANOVA) were conducted. The findings revealed significant differences in: (a) school life stress based on gender, and depending on the students" grade, "friend stress" was found to be the most significant among the sub-categories of stress; (b) school life stress depending on the type of specialized high school; (c) school life satisfaction based on students" gender and grade; and (d) students" perceived school life satisfaction based on the type of specialized high school. Future studies should conduct an in-depth examination of the confounding variables by exploring the relationship between stress and additional relevant identifying factors of specialized high school students.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 결론 및 논의
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0