메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전홍신 (가톨릭관동대학교) 박동은 (충남도립대학교)
저널정보
한국미용학회 한국미용학회지 한국미용학회지 제24권 제3호
발행연도
2018.6
수록면
526 - 532 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify the effects of beauty service quality has on customer satisfaction and revisit intention in order to build and provide customer service-centered strategies and to gain loyal customers. Also, this study aims to provide the basis for improving service quality and establishing business strategies with a new service strategy by offering high-quality beauty service in the field. For the study 443 people were surveyed, and the research hypothesis was verified by using multiple regression analysis. As a result, first, all the empathy, responsiveness, trust, tangibility, and certainty are statistically significant. Second, out of five factors of service quality, tangibility, trust, certainty, and empathy were statistically significant on the revisit intention, but responsiveness was rejected to be partially accepted. Third, the customer satisfaction was statistically significant on the revisit intention.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0