메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정재연 (건국대학교) 이지호 (건국대학교) 윤장혁 (건국대학교)
저널정보
대한산업공학회 대한산업공학회지 대한산업공학회지 제49권 제2호
발행연도
2023.4
수록면
142 - 156 (15page)
DOI
10.7232/JKIIE.2023.49.2.142

이용수

DBpia Top 5%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The meal kit delivery service market has grown rapidly in line with social changes such as the increase in single-person households and dual-income households. Prior studies were conducted to analyze this attractive market, but little attention has been paid to quantifying service opportunity analysis of the meal kit delivery service. Therefore, this study aims to identify customer needs and their opportunity potential via review mining of meal kit delivery service. First, we collect 5,842 customer reviews of a meal kit delivery service firm “HelloFresh”. Next, we apply topic modeling to identify service topics and their importance from the target firm’s reviews and apply sentiment analysis to calculate the satisfaction level for each topic. Finally, a service opportunity map based on topic importance and satisfaction scores is generated to discover service opportunities for the firm. This study quantifies the process of discovering service opportunities in meal kit delivery service and the research findings can be used to formulate marketing and planning strategies for competitive advantages in the relevant market.

목차

1. 서론
2. 배경연구
3. 분석절차
4. 분석결과 및 토의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0