메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전도현 (서영대학교) 전현모 (동국대학교 WISE캠퍼스)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제19권 제2호(통권 제59호)
발행연도
2023.4
수록면
55 - 69 (15page)

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study researched the influence that mobile commerce’s e-service quality and price consciousness have on satisfaction and intention to use against consumers who purchased food or food service products using Kakaotalk Gift. Data were collected from 350 consumers who purchased food or foodservice products on Kakaotalk Gift in recent 3 months from October 20 to 26, 2021. Analysis was performed using SPSS 25.0 and AMOS 25.0 statistical package programs. As a result of the study, e-service quality’s usefulness, informativity, empathy, and system ability showed positive (+) significant results on satisfaction while design and price consciousness did not show statistically significant results. Price consciousness did not indicate significant influence on satisfaction but had positive (+) significant influence on intention to use, and satisfaction was found to have positive (+) significant influence on intention to use. This study suggests that the verified model will provide various marketing strategies to the mobile commerce industry with consumer behavior of using mobile commerce gift-giving.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경과 가설설정
III. 연구설계
IV. 실증분석
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-324-001438330