메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송희정 (국립부경대학교) 정희영 (국립부경대학교) 이정화 (국립부경대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제34권 제1호
발행연도
2025.2
수록면
31 - 44 (14page)
DOI
10.5934/kjhe.2025.34.1.31

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, children's digital play was looked closely in an attempt to interpret what the Playfulness of Digital Play looked like and what it meant. As a result of the study, the meaning of playfulness created by children in digital play included 'free-moving body', 'Connection to imagination without boundaries'', 'you and I, our connection', 'Pleasure and the resulting immersion', and 'Joke and humor'. The possibility of digital technology, which makes the impossible possible beyond limits of children's ability and environment, was unfolded in a variety of ways, imagining and realizing the impossible by moving the whole body freely. Through this process, children naturally understand interrelationships by adding interest and fun to digital play and become friends with anyone regardless of their peers or digital devices.
Early childhood teachers need to understand that digital and early childhood have diverse, dynamic, and cooperative relationships in which energy is exchanged and intertwined in a meaningful relationship rather than separating and controlling existing traditional and digital play. They also need to be interested in the Playfulness expressed in play and support it.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 디지털 놀이에서 별빛반 유아들의 놀이성
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092480191