메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제16권 제1호
발행연도
2015.3
수록면
267 - 292 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objectives of this study are to investigate the effect of internal marketing mix of public transportation company as well as to analyse the relationship among internal marketing mix, job satisfaction, self-efficacy, organizational commitment, and organizational identification. Based on previous researches, the authors developed appropriate measures and tested on 480 employees who are working at public transportation companies in Seoul. Structural equation modeling(SEM) was conducted to test the hypotheses. The results of this study are as follows. Above all, internal marketing mix such as top management support, training, and benefits positively influenced job satisfaction. Second, only training had a positive effect on self-efficacy. Third, self-efficacy affected both job satisfaction, organizational commitment, and organizational identification. In addition, job satisfaction had a positive effect on organizational commitment and organizational identification. The results of this study will be helpful for top management of public transportation companies which need to enhance internal marketing activities. The last part of this study summarized all the results and provides the contribution and implication of this study.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (99)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0