메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
하동현 (동국대학교 경주캠퍼스)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제13권 제4호(통권 제37호)
발행연도
2017.12
수록면
9 - 30 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper adopts a hierarchy of effects model to study how customer perceptions of the social responsibility of companies affect customer affective and conative responses in a eating-out service context. This paper tests a structural equation model using questionnaires collected directly from 230 customers of eating-out services in Seoul of Korea. The research findings are as follows: First, corporate social responsibility activities affect customer identification with the company, customer satisfaction and brand attachment positively. Second, identification affects customer satisfaction and brand attachment positively. Third, customer satisfaction affects brand attachment. Fourth, repurchase intention also is affected by customer identification with the company, customer satisfaction and brand attachment positively. Based on these results, theoretical and managerial implications and limitations of findings are discussed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 연구설계
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-324-001817805