메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김인옥 (춘천교육대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제58호
발행연도
2021.1
수록면
337 - 357 (21page)
DOI
10.17002/sil..58.202101.337

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to find out the degree of continuity of primary and secondary English education and to explore the ways to improve their continuity. For the purposes, four different groups of participants (186 6<SUP>th</SUP> grade students, 226 7<SUP>th</SUP> grade students, 34 primary school teachers and 39 secondary English teachers) responded to questionnaires. Interviews with 2 secondary English teachers were also administered. The results showed that the teachers considered the continuity of primary and secondary English education insufficient. Also, grammar and reading were regarded by the 7<SUP>th</SUP> grade students as the most different areas between primary and secondary English. In order to improve the continuity, increase of written language practice and teaching of basic grammar were recommended for the 6<SUP>th</SUP> grade English, and changes in teaching methods and adjustment of textbook difficulty were advocated for the 7<SUP>th</SUP> grade. In addition, teachers were in needs to know more about the English curriculum of both school levels. Along with the implications from the results, future research ideas on the topic were suggested.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과 분석
5. 논의 및 결론
References

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-705-001476813