메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김소라 (숙명여자대학교) 최수정 (숙명여자대학교) 이상일 (숙명여자대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제29권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2020.10
수록면
831 - 845 (15page)
DOI
10.35159/kjss.2020.10.29.5.831

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to help students to increase their class satisfaction and take efficient and effective P.E classes by examining the effect of the image of a P.E teacher perceived by high school students on P.E class flow and satisfaction. A questionnaire survey was conducted to secure basic data for this study. A total of 393 questionnaires were used in the study. The results are as follows : First, it was found that the image of a P.E teacher had a partially significant effect on the autotelic experience, flow in content of P.E classes, merging in P.E classes, class action-awareness agreement, and challenge & sense of control, the sub-factors of the P.E class flow. Second, it was found that the image of a P.E teacher had partially significant effect on teaching behavior satisfaction, P.E environment satisfaction, P.E grade satisfaction, and athletic ability satisfaction, the sub-factors of the P.E class satisfaction.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-692-001584645