메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제19권 제2호 (통권 제38호)
발행연도
2007.8
수록면
168 - 179 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There are many students in school. So school safety accidents are happened by accident. But, if teachers know and understand about school safety accidents exactly, the school safety accidents can be reduced. The conclusion of this study is as follow.
First, generally teacher has a duty and responsibility to protect and care students in educational activities. And teacher has a responsibility to protect and care students only in the cases of predictability. Second, teacher must do his/her best about a duty of attention. If teacher do his/her best about a duty of attention, he(she) has not the responsibility about the accident. Third, teacher needs to have more concern student who has a controversial figure. And teacher needs to have an evidence that he/she did his/her best for the student ordinary times. Fourth, the criteria of teacher's legal or illegal punishment to students is (1) the motivation and details for punishment, (2) the methods and degree for punishment, (3) a part of body for punishment, (4) the degree of damage for punishment. Fifth, teacher need to learn the program about school safety accidents systematically.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 학교 안전사고에 대한 대법원 판례
Ⅳ. 결론 및 논의
참고 문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-529-018392155