메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인체미용예술학회 한국인체미용예술학회지 한국인체미용예술학회지 제18권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
243 - 256 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was confirmed to mediate the effect of the Service Quality, Customer Satisfaction, Perceived Service Value and Behavior Intention in the field of nail service. The results of study were as follows: First, the factors significantly affecting customer satisfaction among service quality areas were Tangibility, Responsiveness and Assurance. Second, Sympathy significantly affected Emotional value among service quality. Third, Assurance and Sympathy significantly affected Economical Value, among service quality. Fourth, Customer Satisfaction significantly affected Emotional Value and Behavior Intention and fifth, Emotional Value and Economical Value both significantly affected Behavior Intention. In the case of mediating effects, first, Customer Satisfaction showed a full mediating effect among the effects on Emotional Value of Tangibility, Responsiveness and Assurance. Second, Emotional Value showed a partial mediating effect among the effects on Customer Satisfaction to Behavior Intention.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0