메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤택남 (춘천교육대학교) 정진경 (텍사스공과대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제58호
발행연도
2021.1
수록면
295 - 319 (25page)
DOI
10.17002/sil..58.202101.295

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This quantitative study examines K-12 English teachers’ (N = 107) perceptions of AI-based instruction in South Korea. Drawing on practice related to computer-assisted instruction (CAI), this paper compares in-service Korean English teachers and Non-Korean English teachers. A questionnaire was used to explore the teachers’ general perceptions of AI and familiarity with AI-supported education and the responses of 52 Korean English teachers and 55 Non-Korean English teachers were used to examine differences between the two groups of English teachers. The results revealed that there is no general consensus between the two groups of English teachers about the definition of AI-based instruction. However, both groups identified lack of AI knowledge as their main challenge to incorporating AI in their teaching. Non-Korean English teachers showed more positive perceptions and expectations for using AI than Korean English teachers. The article concludes with a call for extensive research on evidence-based AI-supported teaching and systematic teacher training programs for both groups of teachers for effective, widespread AI applications.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 결과
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-705-001476797