메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은정 (한림대학교)
저널정보
한국의료시뮬레이션학회 한국의료시뮬레이션학회지 한국의료시뮬레이션학회지 제4권 제2호
발행연도
2020.12
수록면
35 - 41 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Background: This study aimed to evaluate the relationships among critical thinking disposition, general self-efficacy, technical skill confidence, professional value, and nursing competency in simulations and identify the factors influencing nursing competency.
Methods: In this descriptive study, 114 senior nursing students in a university completed a questionnaire on critical thinking disposition, general self-efficacy, technical skill confidence, professional value, and nursing competency in simulations, before and after completing a 15-session simulation-based education program over eight weeks. The data were analyzed using descriptive statistics, t-test, one-way ANOVA, Pearson correlation, and multiple linear regression.
Results: The analyses revealed positive correlations for nursing competency with grade point average, critical thinking disposition, general self-efficacy, and skill confidence. Strong predictors of nursing competency after simulation-based education were critical thinking disposition, skill confidence, grade point average, and pre-nursing competency; these accounted for 31% of the variance in nursing competency.
Conclusion: This study revealed that developing critical thinking disposition and skill confidence in undergraduate nursing education is important to improve nursing competency in simulation training.

목차

서론
대상 및 방법
연구 결과
고찰
결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-510-000220216