메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
변도화 (가톨릭상지대학교)
저널정보
한국간호연구학회 한국간호연구학회지 한국간호연구학회지 제3권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
85 - 95 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose : This study is a one group pre-post designed experimental study, which was conducted to identify the effects of simulation-based integrated clinical practice education on the flow, learning presence and proactivity in problem solving for nursing students. Methods : The study was conducted on 136 students in 4th grade of nursing at C college located in A city for a total of eight weeks from 29th october to 14th december 2018. The data analysis was done with descriptive statistics, ANOVA, t-test. Results : The results of this study show that after simulation-based integrated clinical practice education, nursing students’ learning presence, and proactivity in problem solving had improved, and that there is no significant difference in flow, but flow had increased. Conclusion : It is expected that the flow of nursing students could be enhanced, if various teaching methods were devised and applied through research to identify factors affecting the flow.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0