메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박선향 (경성대학교) 윤혜림 (경성대학교)
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제45권 제11호
발행연도
2023.11
수록면
229 - 239 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The primary objective of this study was to explore the influence of digital literacy competencies on two pivotal factors related to teachers'' instructional expertise: pedagogical modification and practical knowledge. To facilitate this, a survey was undertaken among school teachers in Area A, with a total of 150 participants. From this, after filtering out insincere responses, 117 valid responses were analyzed. For the survey analysis, SPSS 20.0 was employed, conducting frequency analysis, descriptive statistics, correlation analysis, and regression analysis. The findings illustrated that teachers greatly value digital literacy competencies, pedagogical modification, and practical knowledge. A notable correlation between these areas was also identified. Importantly, digital literacy competencies showed a significant influence on both pedagogical modification and practical knowledge. This research emphasizes the importance of digital literacy in teacher education and provides foundational data for tangible strategies in leveraging digital literacy competencies in actual educational environments.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091133353